Nieprawidłowości w wydatkowaniu środków z funduszu sołeckiego
Wprowadzenie
W wyniku wyborów do rad sołeckich w 2024 roku wybrano wielu nowych sołtysów. Z myślą o Państwa sukcesie i skuteczności w pełnieniu nowych funkcji, pragniemy zaprosić na specjalnie przygotowane szkolenie, którego celem jest kompleksowe omówienie obowiązków oraz procedur związanych z tworzeniem i wydatkowaniem środków z funduszu sołeckiego.
Podczas szkolenia Wykładowca omówi m.in.:
Wykładowca
Janusz Facon – Praktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem. Członek Kolegium RIO w Olsztynie. Przewodniczący Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie. Były dyrektor wydziału finansów i budżetu urzędu wojewódzkiego, skarbnik powiatu, główny księgowy w jednostkach budżetowych.
Harmonogram Szkolenia
1. Podstawowe pojęcia z zakresu ustroju gminy.
2. Zarys funkcjonowania budżetu i gospodarki finansowej gminy.
3. Podstawy prawne funduszu sołeckiego.
4. Przeznaczenie i zakres zadań finansowanych z funduszu sołeckiego.
5. „Papierologia”, czyli, w jaki sposób przygotować dokumentację związaną z
funduszem sołeckim?
6. Obowiązki, terminy oraz procedury związane z tworzeniem funduszu sołeckiego.
7. Najczęściej występujące nieprawidłowości i zadawane pytania.
8. Podsumowanie.